Συνέντευξη στην Ιφιγένεια Διαμάντη
Φωτό: Κρίστη Μπάτζιου, Pontiki pou ginetai arouraios, αρχείο Βλαδίμηρου Ράζουμοφ
Ο Βλαδίμηρος είναι μία από τις περιπτώσεις που “κόλλησε” με το swing. Ξεκίνησε πριν από λίγα χρόνια να μαθαίνει τα βήματα στη Θεσσαλονίκη. Γρήγορα έγινε εμφανές ότι είναι πολύ καλός. Αστέρι. Σύντομα άρχισε να παραδίδει και ο ίδιος μαθήματα. In his mid-thirties, είναι μια ιδιαίτερα ευγενική φυσιογνωμία, χαμηλών τόνων, με μια πολύ ευγενική, μαλακή, ήρεμη φωνή.
Γνώρισα τον Βλαδίμηρο πάνω – κάτω έναν χρόνο πριν, ίσως και περισσότερο, όταν γίνονταν ακόμη τα εστέτ πάρτυ του Fellow Hopper στο Floral στην πλατεία Εξαρχείων. Χορέψαμε και ήταν πάρα πολύ ωραία. Δε χορεύουν όλοι οι leaders το ίδιο. Ο Βλαδίμηρος ήταν σαν αέρας; Πώς να το πω. Δεν ξέρω. So smooth, and sliding and gliding. Τον χάζευα, μαζί με πολλούς άλλους, στο διαγωνιστικό σκέλος ενός πάρτυ που είχε γίνει πέρυσι το φθινόπωρο (2013) στην Αθήνα, στο πλαίσιο σεμιναρίου με ξένους διδάσκοντες, τον Markus Rosendal και τη Sandra Klack από τη Σουηδία, το οποίο είχαν διοργανώσει η Irene Ragusini και η Ειρήνη Χανιωτάκη, λιντυχόπισσες από τις πολύ εξασκημένες. Τότε, μάλιστα, η Irene είχε φρεσκοκερδίσει την 1η θέση στο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα swing, το European Swing Dance Championships. Eκείνο το βράδυ του πάρτυ στο Hard Rock Café, ο Βλαδίμηρος κέρδισε την πρώτη θέση, και μαζί, μια δωρεάν συμμετοχή σε ένα από τα δεκάδες φεστιβάλ swing που διεξάγονται ολοχρονίς ανά τας Ευρώπας. Αν δεν τον έχεις δει να χορεύει, δεν είναι εύκολο να το περιγράψεις με λόγια, με λέξεις, παρά το ότι είμαι πάρα πολύ καλή και βραβευμένη σε αυτό δημοσιογράφος. Το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι δεν μπορείς να μην τον θαυμάσεις, έως και να –καλοπροαίρετα- ζηλέψεις. Η ζωή -προσπαθώντας να βγάλεις τα προς το ζην μόνο από τη διδασκαλία των ειδών που εντάσσονται υπό την ομπρέλα του swing, όπως lindy hop, charleston, authentic jazz, solo blues- αν δεν έχεις συστήσει οργανωμένη σχολή ή δεν έχεις παράλληλα μια άλλη, σταθερή απασχόληση (day job, ελληνιστί), δεν είναι εύκολη στα πρώτα της βήματα. Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί έως μποέμικη, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά στις οικονομικές απολαβές. Αυτήν τη στιγμή, ο Βλαδίμηρος έχοντας ως βάση τη Θεσσαλονίκη, δημιουργεί ψηφίδα – ψηφίδα το δικό του χορευτικό “μωσαϊκό”, συνάπτοντας κατά τόπους συνεργασίες. Παραδίδει μαθήματα στο Line of Dance και στο Step Up Dance Studio, σκέπτεται να κάνει το ίδιο και στην ανατολική πλευρά της πόλης, ενώ του δίνουν πολλή ενέργεια, όπως λέει, οι περίπου τριάντα συμμετέχοντες στα μαθήματα που παραδίδει σε ελεύθερο κοινωνικό χώρο της συμπρωτεύουσας. «Έχω καταλάβει ότι α υ τ ό θέλω να κάνω» μού λέει. «Βλέπω μια σταθερή εξέλιξη. Με ενδιαφέρει να μην το βαρεθώ, να μην το σταματάω». Αυτό το Παρασκευοσαββατοκύριακο 30/1, 31/1 και 1η/2 βρίσκεται στην Κέρκυρα. Θα παραδώσει μαθήματα μαζί με τη Δανάη, lindy hopper στον ρόλο της follower. Στο τηλέφωνο μού είπε πως θα ταξίδευαν με το ΚΤΕΛ από τη Θεσσαλονίκη. Φαντάζεστε; Όχι και ό,τι πιο ξεκούραστο. Πολύωρο ταξίδι οδικώς, κατόπιν μαθήματα, και το βράδυ, θα ακολουθήσει practice σε σχετικά πάρτυ. Στην Κέρκυρα ο Βλαδίμηρος βρέθηκε το περασμένο καλοκαίρι όπου δούλεψε σαιζόν σε μαγαζί. Τα χρήματα που μάζεψε τα διέθεσε για να επισκεφθεί ένα από τα ευρωπαϊκά προαναφερθέντα φεστιβάλ, προς επιμόρφωση, επειδή του αρέσει και το γουστάρει πολύ και επειδή «θέλω να εξελιχθώ χορευτικά και ως μαθητής και ως δάσκαλος». Έπειτα, το ένα έφερε το άλλο, μια σχολή στο νησί τού πρότεινε να κάνει μαθήματα, πήγε δυο φορές το φθινόπωρο και τώρα ήρθε η τρίτη φορά. Από τότε που εισήλθε στον θαυμαστό κόσμο του swing, ο Βλαδίμηρος έχει διοχετεύσει ποικιλοτρόπως τη δημιουργικότητά του. Έχει κάνει τη χορογραφία και έχει σκηνοθετήσει το βίντεοκλιπ για το κομμάτι “When you’re smiling” στην εκδοχή που ερμήνευσαν οι Swing till you drop, στο οποίο και εμφανίζεται (καφέ παντελόνι και γιλέκο, λευκό κοντομάνικο. Προσέξτε τον και από το ’27''). Το βίντεο έχει γυριστεί στην Άνω Πόλη. Παράλληλα, εμφανίστηκε με άλλα μέλη των Lindy Hop Greece στο πλευρό του “Κέβιν και της Τζο”, διάσημου χορευτικού ζεύγους του είδους στο εξωτερικό, για τις ανάγκες του βίντεο του Black Swamp Village των Θεσσαλονικέων The Speakeasies Swing Band και ίσως του δημοφιλέστερου στο είδος γκρουπ της Ελλάδας αυτήν τη στιγμή. Παράλληλα, μαζί με τη Νατάσσα Αραμπατζή και το Αλέξανδρο Γκουντινάκη έκαναν τις χορογραφίες για το “Α ‘Scarlet’ swing night”, ένα χοροθεατρικό μονόπρακτο από την ομάδα Aniline που ανέβηκε πέρυσι την άνοιξη στη Θεσσαλονίκη. Γεννημένος στη Βεγγάζη της Λιβύης από πατέρα Έλληνα και μητέρα Ρωσίδα, ο Βλαδίμηρος Ράζουμοφ Ιγνατιάδης έχει κάνει σπουδές πολιτικού μηχανικού, ξέρει να παίζει κιθάρα και στο παρελθόν έχει γράψει και μουσική. Τι έχει κερδίσει ο ίδιος μέσα από το swing; «Αυτοπεποίθηση. Διαφορετική στάση του σώματος, λιγότερο σκυφτή. Με βοήθησε να χαλαρώσω στο κοινωνικό κομμάτι. Έκανα φίλους». Και από τη διδασκαλία; «Με γεμίζει. Παίρνω ικανοποίηση όταν βλέπω ότι ‘πιάνουν’ κάτι που τους δείχνουμε. Δημιουργείς μια άλλη σχέση με το σώμα».
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Μετρώντας διακρίσεις σε διαγωνισμούς στο πλαίσιο σεμιναρίων στην Αθήνα, ο Βλαδίμηρος συμμετέχει με τη Δανάη Παπαθανασίου (χορευτική παρτεναίρ του, με χορευτική παιδεία από τα εννέα της χρόνια. Μαζί διδάσκουν lindy hop στη Θεσσαλονίκη και στη Δράμα) στο Φιλανθρωπικό Φεστιβάλ Swing Kids για τη Σχεδία στις 15/11/2015 στο Cine Κεραμεικός, το οποίο πραγματοποιείται υπό την αιγίδα του δήμου Αθηναίων, με τη συμμετοχή πέντε συγκροτημάτων του χώρου (The Speakeasies Swing Band, HiRollers, The Dead Hoofers, Manouchedrome, D.K. and The Band). Η εκδήλωση διοργανώνεται με αφορμή τη συμπλήρωση τριών χρόνων της ατζέντας Σουίνγκ Kids (facebook group) που δημοσιεύεται αφιλοκερδώς εβδομαδιαία στο Facebook, και η οποία στη φεϊσμπουκική της οντότητα πλησιάζει τα 1.500 μέλη, αποτελώντας σημείο αναφοράς. Στο Φεστιβάλ συγκεντρώνονται δέκα σχολές πρώτης και δεύτερης γενεάς από όλην την Ελλάδα και επτά dj. Το Swing in Greece είναι ένας από τους χορηγούς επικοινωνίας της εκδήλωσης. Στο πλαίσιο αυτό, το Swing in Greece απηύθυνε στον Βλαδίμηρο την ερώτηση: